baca10, jak znajdę odpowiedni to dam znać nie planuję konkretnie modelu ani firmy ale raczej nie będzie to nic z xyz ale jakiejś dobrej firmy
[O2FL]Jak w minutę za darmo uruchomić kontrolę ciśnienia TPM
Zwiń
X
-
[O2FL]Jak w minutę za darmo uruchomić kontrolę ciśnienia TPM
Witam...
Poniżej opisuje sprawdzone kodowanie VCDS-em umożliwiające uruchomienie kontroli ciśnienia w oponach TPM bez jakiejkolwiek ingerencji w elektrykę, kosztów i montażu dodatkowego przycisku !
Jak to działa? System używa czujników prędkości obrotowej kół ABS-u i dzięki temu mierzy średnicę koła. Jeśli w ciągu krótkiego czasu wystąpi różnica w prędkości obrotowej któregoś z kół system zasygnalizuje to zapalając żółtą kontrolkę na desce.
Wymagania: auto z kontrolerem ESP MK60EC1 oraz dostęp do programu VCDS.
Aktywacja TMP:
- Uruchamiamy VCDS
- Wchodzimy w: ABS controller > Coding > Long Coding Helper > zaznaczamy ptaszkiem bit 2 w bajcie 16
- Potwierdzamy kodowanie
- Gotowe ! teraz po włączeniu zapłonu zapli się zółta lampka ze znaczkiem opony
Reset systemu - czyli emulacja przycisku:
Aby zgasić zółtą kontrolkę po: wystąpieniu stanu niskiego ciśnienia lub zmianie lub pompowaniu opon
- Uruchamiamy VCDS
- Wchodzimy w: ABS controller > basic settings > wpisujemy w polu Group: 042 i naciskamy GO
- Na ekranie pojawi się zielony napis: Tire pressure EEPROM reset Done
- Gotowe ! Żółta lampka powinna zgasnąć jeśli była zapalona.
Po uruchomieniu i resecie systemu następuje kalibracja przez pewien odcinek drogi (doczytajcie w instrukcji). W tym czasie nie należy zmieniać kół i ciśnienia opon.
U mnie działa to w O2FL 1.4TSI z 2010 roku z modułem ESP: 1K0 907 379 AJ
Działa też z 1K0 907 379 AE... dajcie znać jak jest u Was.
Powodzenia !
-
-
Zamieszczone przez winni77arekban, zakładam że każda Octa z ESP ma taki czujnik i nic nie trzeba "domontowywać"?
Zamieszczone przez loydCzyli resetować trzeba za pomocą podpinanego komputera ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydA jakby samemu taki reset zamontować
potrzeba włacznika, 1 wtyczki, kilku pinów i pociągnięcia 2 kabelków do modułu ABS/ESPprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
kross12
-
kross12
-
Zamieszczone przez kross12o średni pomysł żeby ciągnąc stamtąd kabelekprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
kross12
-
Zamieszczone przez kross12jest jeszcze trzecia opcja która wybieram - olać to
Próbowałem przetestować działanie TMPS obniżając w jednym z tylnych kół ciśinenie z 2,1 do 1,0 i jezdziłem chyba z 10 km... i nie chcała za cholerę włączyć się kontrolka....
Jeśli to ma działać dopiero w momencie gdy powietrza w oponie nie będzie albo gdy opona wystrzeli to dziękuje za taki system Prędzej wyczuje że mam niskie ciśnienie niż sie kontrolka zapali.
Faktycznie testowałem na tylnym kole przy nie obciążonym aucie więć może dla systemu średnica koła zmieniła sie niewiele... ale własnie wydawało mi się że to ma ostrzegać przed niedopompowanymi kołami a nie przed kapciem !
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arekbanbo ten wynalazek działa... średnio
shado dokładnie to juz opisywal więc myślę, że nie ma co sztucznie nadmuchiwać wątku
ci którzy chcą to sobie to włączą wybierając jedną z 2 opcji- kasowanie VCDSem albo kasowanie przyciskiemprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Świeżo po aktywacji tego nie będzie się paliła kontrolka bo kilkaset kilometrów na początku układ uczy się prawidłowych wartości.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
odgrzeję kotleta....
okazuje się, że aby mieć przycisk od TPMS wcale nie trzeba go posiadać...
tak, tak jestem prawie trzeźwy...
Aby zresetować system należy na pin 35 ABS podać + po stacyjce.
Co ciekawe, aby wlączyć wyłączyć ESP/ASR również trzeba podać + po stacyjce, ale na pin 39
Więc wstarczy we wtyczce ABS połączyć pin 39 z nowo dołożonym kabelkiem (000 979 131 A) do pinu 35 i będzie gitara. Nie trzeba niczego ciągnąć do środka samochodu, wszsytko do załatwienia w obrębie wtyczki ABS.
I teraz obsługa.
Jak zapali się kontrolka od ciśnienia w oponach naciskamy i przytrzymujemy przycisk ESP. Spowoduje to 2 rzeczy:
1. Reset TPMS (długie zwarcie do plusa pinu 35)
2. Wyłączenie ESP (zwarcie do + pinu 39 - tu nie ważne czy długie czy krótkie)
Aby włączyć ESP wystarczy jeszcze raz na krótko nacisnąć przycisk ESP.
I to tyle.
Koszt operacji znikomy 15 PLN
Inspiracje tutaj:
tu filmik jak to bangla:
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Kto szuka ...ten znajduje
ROZPISKA PINÓW DOTYCZY STEROWNIKA MK60EC1 jak w O2 FL !!!!!Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
Komentarz